Світовий ринок витворів мистецтва скоротився до $65 мільярдів на рік

2023 року світові продажі витворів мистецтва та антикваріату під впливом економічної та геополітичної ситуації знизились на 4%, до оцінюваних $65 мільярдів, йдеться у щорічному звіті про арт-ринок від Art Basel та UBS, оприлюдненому в середу.

Хоча ринок і зазнав спаду через зростання процентних ставок та інфляції, а також загострення конфліктів у світі, загальна сума продаж, яка включає аукціонні будинки, галереї та ярмарки мистецтва, залишається досить стабільною з огляду на труднощі, з якими зіткнувся ринок. Вона навіть трохи перевищує допандемічний рівень 2019 року – $64,4 мільярда.

Водночас, згідно зі звітом, певну стабільність ринку забезпечило зростання обсягу транзакцій на 4%, що відбулося завдяки продажам предметів мистецтва за нижчими цінами.

Це різко контрастує з двома попередніми роками, коли ринок, особливо на великих аукціонних будинках, був орієнтований на роботи з високими цінами. Кількість лотів, проданих на аукціонах за понад $10 мільйонів, у 2023 році скоротилася на 25%, тоді як аукціонні будинки продемонстрували «низьке позитивне зростання» для лотів вартістю менше $50 000.

Водночас, як зазначається у звіті, продажі у найбільших дилерів та галерей (тих, що мають річний оборот щонайменше $10 мільйонів) у середньому скоротилися на 7% за вартістю.

Попри труднощі, «колекціонери все ще дуже прагнуть витрачати гроші та брати участь у ринку». Можливо, ми спостерігаємо трохи більш обдуманий і обережний підхід до деяких придбань. Деякі з них [колекціонерів], можливо, не так сильно ризикують, що цілком зрозуміло, але вони все ще дуже активно підтримують ринок.

запевняє Клер МакЕндрю, засновниця Art Economics в Ірландії та автор звіту, у записаній розмові про дослідження

У межах США продажі впали на 10% порівняно з попереднім роком і становили $27,2 мільярда, хоча цей ринок залишається провідним центром світової торгівлі витворами мистецтва. Китай обігнав Великобританію і посів друге місце, оскільки в цій країні продажі зросли на 9% до $12,2 мільярда завдяки продажам у першій половині року запасів аукціонів, які були затримані під час суворих карантинних обмежень у 2022 році. Однак у другій половині року китайський ринок уповільнився через те, що економіка країни зазнала невдач.

Британський ринок постраждав від падіння продажів витворів мистецтва з високими цінами, оскільки цей регіон є центром таких продажів. Загалом минулого року продажі в Британії знизилися на 8% до $10,9 мільярда, що на 11% менше, ніж $12,2 мільярда у 2019 році, до пандемії.

Минулорічна слабкість ринку передувала року нерівномірного та скромного зростання, що стало значним відхиленням від 2021 року, коли продажі злетіли на 29% завдяки світовому попиту, який виник після початкової фази пандемії, йдеться у звіті. Звісно, це сталося після падіння на 22% у 2022 році. Найбільший показник ринку було зафіксовано у 2014 році, коли продажі досягли $68,2 мільярда.

Загальні суми, представлені у звіті, є оцінками, отриманими від аукціонів та дилерів. Загалом, минулого року світові продажі на публічних аукціонах впали на 7% порівняно з 2022 роком до $25,1 мільярда, тоді як приватні продажі зросли на 2% до $3,9 мільярда, йдеться у звіті. Водночас, за оцінками, продажі дилерів скоротилися на 3% до майже $36,1 мільярда. З загального обсягу продаж 29% припадає на ярмарки мистецтва, що на 6% менше, ніж роком раніше.

Хоча результати публічних аукціонів порівняно легко підрахувати (звіт спирається на дані з п’яти джерел), операції з дилерами здебільшого такими не є. Щоб оцінити продажі в цих приватних компаніях, Art Economics проводить дослідження за допомогою щорічного опитування, яке цього року було розповсюджено на 60 регіональних та національних ринків у грудні. Фірма отримала понад 1 600 відповідей із глобального сектору, який, за її оцінками, включає 300 000 підприємств – від одноосібних магазинів до багатонаціональних компаній. У звіті зазначається, що відповіді, ймовірно, не включають багатьох дрібніших гравців, які здійснюють продажі з нижчою вартістю.

Найбільш помітною тенденцією в дилерському секторі стало збільшення обсягу продажів для малих підприємств. Ті, чий річний оборот становить менше $500 000, минулого року збільшили продажі на 11%. Водночас, більше половини дилерів із річним обсягом продажів $10 мільйонів або більше з оптимізмом дивляться на наступний рік, при цьому лише 8% очікують падіння продажів, йдеться у звіті.

Минулого року інфляція негативно вплинула на витрати на оренду та заробітну плату для дилерів, що призвело до зниження прибутків зі скороченням продажів. Згідно з результатами опитування, 40% підприємств заявили, що їхня рентабельність знизилася минулого року, що на 8% більше, ніж роком раніше, тоді як 29% заявили, що їхня рентабельність зросла, на 10% менше, ніж за рік до того.


За матеріалами.

Ілона

Вітаю, шановний відвідуваче. Моє ім'я Ілона і я пишу для сайту FainoMedia з великим задоволенням, адже це завжди позитивно, про приємні емоції, сучасні технологіі, автомобілі, архитектуру, тощо. Наш контент з однієї сторони може здатися відірваним від українського сьогодення, а з іншого боку є тим затишним місцем, де Ви зможете набратися заряду енергії щоб зануритися в реальне життя в повній готовності вистояти. На моєму боці досвід в копірайтингу з 2010 року і я роблю все, щоб на сторінках FainoMedia було цікаво.

Читайте також