32 європейські медіагрупи, включаючи Axel Springer та Schibsted, подали до суду на Google на суму €2,1 мільярда, звинувативши американську пошукову корпорацію у незаконних діях на ринку цифрової реклами, що призвело до їхніх збитків.
Серед позивачів – видавці з Австрії, Бельгії, Болгарії, Чеської Республіки, Данії, Фінляндії, Угорщини, Люксембургу, Нідерландів, Норвегії, Польщі, Іспанії та Швеції. Паралельно європейські антимонопольні органи зацікавилися рекламним бізнесом Google.
«Залучені медіакомпанії зазнали збитків через недостатньо конкурентний ринок, який виник внаслідок неправомірних дій Google. Якби Google не зловживала своїм домінуючим становищем, медіакомпанії отримували б значно більші доходи від реклами та платили б менші комісії за рекламні послуги. Зауважимо, що ці кошти можна було б реінвестувати у зміцнення європейського медійного ландшафту», – йдеться у заяві адвокатів, які представляють позивачів. Вони також посилаються на штраф у розмірі € 220 мільйонів, який було накладено на Google за її рекламний бізнес у 2021 році у Франції.
Google відкинула звинувачення, висунуті в позові, як «спекулятивні та опортуністичні». «Google конструктивно співпрацює з видавцями по всій Європі. Наші рекламні інструменти адаптуються та розвиваються у партнерстві з тими самими видавцями», – заявила компанія. Минулого року Google подібним чином відреагувала на звинувачення європейських чиновників у тому, що вона зловживає своїм домінуючим становищем на ринку реклами, де компанія діє як покупець і продавець.
Видавці з усього світу скаржаться на домінування великих технологічних гравців у сфері реклами, що призводить до падіння їхньої частки доходів на цих платформах. Google вважається найбільшим світовим гравцем у цій сфері. Медіагрупи подали свій позов до суду Нідерландів, яка вважається основною юрисдикцією для вимог про відшкодування збитків за європейським антимонопольним законодавством, що дозволяє уникнути окремого подання позовів у різних країнах ЄС.