Світ трициклів ось-ось стане набагато цікавішим завдяки розробці надійного позашляховика на гусеничній ході, чим займається латвійський стартап Oruga SIA. Ця компанія, що займається технологіями мобільності, щойно представила Oruga Unitrack – унікальний електричний всюдихід-мотоцикл, на виставці TechChill 2024, яка цими днями проходить у Ризі, Латвія.
Oruga SIA – новий гравець на ринку всюдихідних транспортних засобів, що спеціалізується на створенні власних систем гусеничної мобільності. Компанію було засновано влітку 2023 року, а її назва, яка походить від іспанського слова «гусениця», покликана підкреслити здатність першого транспортного рішення компанії легко долати навіть найскладніший рельєф.
Розроблений з урахуванням потреб позашляхових дослідників, цей міцний триколісний пристрій описується як «перший у світі електричний триколісний всюдихід, розроблений для універсальності, надійності та з урахуванням екології. Він призначений для використання на різних типах місцевості, в будь-яку пору року та для різноманітних операцій.»
Він вирізняється особливим дизайном з трьома колесами на шинах низького тиску та запатентованою гусеничною системою, що дозволяє розподіляти вагу на більшу площу поверхні. Потужний електродвигун та велика батарея допоможуть дослідникам бездоріжжя дістатися будь-якої точки незалежно від пори року чи погодних умов.
Хоча вас може збентежити химерний, агресивний зовнішній вигляд, це, безперечно, все ще мотоцикл з двома «дорожніми» колесами і третім мотор-колесом, розташованим майже на висоті фари. Це колесо стане вашим надійним помічником під час подолання крутих пагорбів, болотистих лісів, піщаних місцевостей та засніжених доріг. Звісно, це нетрадиційний мотоцикл, на відміну від усього, що ми бачили раніше, і він є важливим технологічним проривом у світі всюдихідних транспортних засобів.
Багато хто вже раніше експериментував з ідеєю триколісного мотоцикла, але Oruga Unitrack робить крок вперед, додаючи електродвигун, хоча команда розробників поки що не розкрила багато інформації про характеристики двигуна та акумуляторів. Він також має підвіску на спіральних пружинах з обох боків та вигнуту поверхню гусениці, яка дозволяє йому нахилятися на поворотах.
Однак, поки що незрозуміло, як саме водій буде керувати цим «звіром». Розробники пояснюють, що під час повороту гусениця згинається на ділянках контакту з нижнім переднім колесом, але це дає мотоциклу величезний радіус повороту – близько 6 метрів. Як виявляється, водій може зменшити цей широкий радіус повороту, нахиляючись та переносячи вагу на бік, але навіть з такими маневрами навряд чи це забезпечить ефективну поворотність у практичних ситуаціях. Oruga все ще будує перший екземпляр, тому нам доведеться почекати і побачити, як це спрацює в реальному житті.
Як уже згадувалося, ми вже бачили подібні мотоцикли раніше, але жодний з них не призначався для серійного виробництва. Oruga SIA планує випустити першу партію з 100 одиниць, які будуть доступні в середині 2025 року. Ті, хто зацікавлений у цьому унікальному рішенні для мобільності, вже можуть оформити попередні замовлення, хоча ціни та деталі технічних характеристик ще не розголошуються.