На Женевському автосалоні 2024 року було офіційно представлено серійну версію нового Renault 5 E-Tech, як сучасне втілення оригіналу 1972 року. Стиль французького субкомпактного хетчбека залишається вірним його концептуальному побратиму з 2021 року, тоді як повністю електрична платформа обіцяє запас ходу до 400 км. Що ще важливіше, Renault оголосила стартову ціну близько € 25 000 / $27 100, що робить його одним з найдоступніших електромобілів на європейському ринку.
Термін розробки моделі 5 E-Tech було скорочено до 3 років завдяки досвіду нещодавно створеного підрозділу Renault Ampere. Це перша серійна модель, побудована на новій архітектурі AmpR Small, яка по суті є оновленою та електрифікованою версією широко використовуваної платформи CMF-B, що вже лежить в основі моделей Renault Clio та Captur.
Зовнішній вигляд у стилі ретро майже повністю відповідає попередньому концепту, віддзеркалюючи його силует та більшість стилістичних нюансів, аж до коліс. Проте, уважні очі помітять кілька хитрих відмінностей. До них відносяться доопрацьовані ліхтарі з обох сторін, товстіші стійки, а також звичайні дзеркала заднього виду та ручки дверей.
Світлодіодна графіка на затемнених фарах виконана таким чином, щоб нагадувати зіницю людського ока, натхненна вінтажною рекламою оригінальної 5-ки. Під час вітального сигналу електромобіль кліпає водієві, що є частиною «гуманізованого інтерфейсу». З іншого боку, найпомітнішим натяком на класичний Renault 5 є вертикально розташовані задні ліхтарі. Вони з’єднані чорною оздоблювальною деталлю та мають тонкі розширення з бокових панелей, спрямовані на покращення аеродинамічних характеристик хетчбека.
Одна з помітних особливостей – це новий індикатор заряду, розміщений на верхній частині капота, який черпає натхнення з фірмових повітрозабірників оригінального Renault 5. З огляду на електричну природу цієї нової субкомпактної моделі, дизайнери Renault використовували цей простір для графічної панелі, яка підсвічується, коли автомобіль підключено до зарядного пристрою, відображаючи поточний рівень заряду. Коли акумулятор повністю заряджений, світлодіодний дисплей набуває форми цифри 5.
Останнє, але не менш важливе, виражені бризковики були натхненні знаменитим R5 Turbo, надаючи електромобілю вигляду гарячого хетчбека. Це означає, що Alpine не доведеться докладати багато зусиль, щоб оживити дизайн власної версії з акцентом на продуктивність.
Цього разу ми також вперше зазираємо всередину нового Renault 5, де інтер’єр поєднує ретро-елементи та яскраві кольори, що нагадують оригінальну модель, з сучасним відтінком. Родзинкою панелі приладів є подвійна цифрова панель керування з великим інформаційно-розважальним дисплеєм від Google. Доповнює цю конфігурацію багатофункціональне кермове колесо з помітною кнопкою запуску.
Три варіанти потужності та два варіанти акумуляторів
Французький автовиробник вже підтвердив, що повністю електричний суперміні матиме назву E-Tech, а також розкрив деякі деталі щодо його технології.
Новий Renault 5 E-Tech виготовлятимуть у Франції під управлінням нещодавно створеного підрозділу Ampere у складі Renault Group. Цей міський автомобіль, довжина якого становить 3,92 метра, буде першим, хто представить нову платформу AmpR Small (колишня назва CMF-BEV), оснащену багатоланковою задньою підвіскою.
Renault офіційно підтвердила наявність двох варіантів батарей ємністю 40 кВт∙год або 52 кВт∙год. Більший акумулятор буде доступний одразу з моменту запуску, забезпечуючи запас ходу за циклом WLTP до 400 кілометрів. У майбутньому він підтримуватиме технологію V2G, дозволяючи власникам продавати електроенергію назад у мережу.
Ціна Renault 5 E-Tech на рівні € 25 000 ставить його на пряму конкуренцію з кількома існуючими та майбутніми моделями. Очікується, що він співпаде за ціною з Volkswagen ID.2, водночас перевершуючи Peugeot e-208. Однак він коштує трохи дорожче, ніж нещодавно представлений Citroen e-C3. Іншими конкурентами є Mini Cooper Electric та трохи менший Fiat 500e.