Коли люди вимовляють слово «Bugatti», вони зазвичай мають на увазі лише автомобілі. Але чи знали ви, що цей виробник розкішних спортивних автомобілів найвищого класу також спробував створити один із найлегших і найшвидших велосипедів у світі? Саме це ми сьогодні й розглянемо.
Між 1907 і 1909 роками Етторе Бугатті збудував концепт Type 10 для власної насолоди. Через кілька років те саме мало не трапилося з цим самим велосипедом із рамою Space Frame перед вами. Однак Етторе відмовився від цієї ідеї, і світ так і не побачив, яким міг бути оригінальний велосипед Bugatti.
Багато років по тому, приблизно в 1970-х роках, каліфорнійська компанія Art Stump дістала креслення, нібито від самого великого Етторе, і побудувала те, що показували схеми. Результатом роботи став велосипед Art Stump Bugatti, причому спочатку було побудовано дві рами, на виготовлення кожної з яких, за даними джерел, пішло понад 1000 годин. Якщо ви помітили мережу тонких труб і майже відсутні зварні шви, то можете зрозуміти, що це число може бути не таким вже й неймовірним, особливо з урахуванням технологій, доступних у 70-х роках.
І все це підводить нас до красуні, яка стоїть перед нами сьогодні, і якщо ваш інтерес досі не збуджений, як щодо того факту, що те, на що ви дивитеся, це 19-та рама Stump Bugatti. Унікальний шосейний велосипед наразі виставляється на аукціон з оціночною вартістю від $4 000 до $8 000. Це може бути саме та пам’ятка Bugatti, на яку ви чекали, друзі!
Але є одне маленьке застереження. Згідно зі сторінкою аукціону Gooding & Company, Art Stump виготовив лише два велосипеди на основі креслень Етторе, тож як це може бути 19-та рама взагалі? Є інформація, що Art Stump виготовила ще близько десяти рам «діамантової» форми, але зовсім незрозуміло, чи то були рами Bugatti, чи ні. І все ж таки, 12 – це трохи менше 19.
Проте, про цей велосипед все одно є що розповісти, тож давайте заглибимося трохи глибше, і все це починається з дизайну рами, схожого на риб’ячу кістку. Що вражає в цьому велосипеді, так це те, як він побудований, з базовою лінією з квадратних труб. Але ці квадрати складаються з чотирьох тонких труб, посилених попарно опорними стійками. Більше того, верхня труба єдина з підсідельною трубою, а нижня труба єдина з ланцюговою. Це, скажімо так, неймовірно!
Друга деталь, яка вражає щодо виконання рами, – це зварювання. Обов’язково знайдіть чітке зображення для цього, і як тільки ви це зробите, уважно розгляньте, як кожна рама з’єднана частковою підсідельною трубою та головною трубою. Потім є дропаути, які оживають завдяки зварюванню всіх кінців труб в одному місці.
Оминаючи раму, на цьому велосипеді з’являються ще кілька відомих брендів, один з яких – виробник велосипедних трансмісій Campagnolo, той самий, що існує в цій сфері з 1933 року і бачив, як він перевозить безліч спортсменів до фінішних ліній, зокрема, на Тур-де-Франс. Ручні перемикачі передач встановлені на трубах рами.
Інша назва, яку ми бачимо, – виробник керма Sakae Custom, японська команда, яка виготовляла системи з початку 1970-х до 1980-х років, що цілком відповідає часам Art Stump. Виробник сідла – Ideale з Франції, і, схоже, цей шматок заклепаної шкіри жорсткий вже тільки від подорожі часом і простором.
Останньою особливістю, прикріпленою до рами, є ніщо інше, як старовинний насос. Саме компанія Silca, яка існує й донині, привносить свій «Silca-стиль» до цього велосипеда, і на цьому все, що можуть запропонувати Stump і Bugatti.