Прем’єр-міністр Канади Марк Карні заявив у п’ятницю, що його країна скасує деякі зі своїх багатомільярдних тарифів-відповідей на товари зі США, хоча збереже збори на автомобілі, сталь та алюміній.
Це сталося через день після того, як він і президент Дональд Трамп вперше поговорили телефоном з того часу, як дві країни пропустили встановлений ними самими термін для досягнення торгової угоди.
Канада запровадила 25% збір на американські товари на суму близько 30 мільярдів канадських доларів, що включали широкий спектр продуктів, зокрема апельсиновий сік та пральні машини.
Підвищення податків було відповіддю на тарифи США щодо Канади, які станом на серпень оцінюються в 35% на всі товари, що не відповідають існуючій угоді про вільну торгівлю між країнами.
Карні сказав, що тепер Канада наслідуватиме приклад США, скасувавши свої тарифи на товари, що відповідають угоді про вільну торгівлю між США, Мексикою та Канадою (USMCA). Він сказав, що це «відновить вільну торгівлю для переважної більшості» товарів, що переміщуються між двома країнами.
За словами Карні, рішення набуде чинності 1 вересня.
У заяві для CBS, американського партнера BBC, Білий дім повідомив, що вітає крок Канади, додавши, що він «давно назрів» і що США з нетерпінням чекають продовження обговорення торговельних питань та питань національної безпеки зі своїм північним сусідом.
Трамп пізніше в п’ятницю заявив журналістам, що вони з Карні знову незабаром поспілкуються телефоном.
Канада є однією з багатьох країн, на які США наклали тарифи в рамках глобальної торгової стратегії Трампа, але вона є однією з двох країн — поряд з Китаєм — які у відповідь запровадили тарифи-відповіді на американські товари.
Опитування показують, що більшість канадців підтримують тарифи-відповіді на США.
Карні, який був обраний на загальних виборах у квітні, проводив свою кампанію, використовуючи агресивний підхід «з ліктями вгору» (термін з хокею) у переговорах з Трампом.
Лідер консерваторів П’єр Пуальєвр розкритикував Карні за скасування контртарифів, заявивши журналістам, що у прем’єр-міністра «лікті загадковим чином зникли».
«Це ще одна капітуляція та відступ Марка Карні», — сказав Пуальєвр.
На питання журналістів про те, чи пом’якшує Канада свій підхід, Карні відповів, що має кращу тарифну угоду зі США, ніж багато інших країн, завдяки винятку для вільної торгівлі.
Це призводить до того, що фактична ставка тарифу на канадські товари становить близько 5,6%, що значно нижче, ніж у середньому близько 16% для інших країн, сказав він.5
«Оскільки ми працюємо над вирішенням невирішених торгових питань зі США, важливо, щоб ми робили все можливе для збереження цієї унікальної переваги для канадських робітників та бізнесу», — сказав він.
З моменту повернення до Білого дому в січні, Трамп запровадив або підвищив тарифи на товари з усього світу і пригрозив ще більшим підвищенням, оскільки він працює над укладенням торгових угод, які він вважає вигідними для США.
Посол США в Канаді Піт Хукстра сказав, що Канада ставить під загрозу торгові переговори, зберігаючи свої контртарифи, заявивши минулого тижня канадському виданню Global News, що «це вибило ґрунт з-під USMCA».
Вашингтон також бореться з риторикою, що надходить від деяких канадських політиків, спрямованою проти Трампа та американської переговорної групи, сказав він.
«Вони атакують їх особисто, а не політику, а їх особисто», — сказав Хукстра. «Знову ж таки, це рішення Канади. Все, що ми робимо, це реагуємо на це».
Карні сказав, що зараз основна увага буде зосереджена на прискоренні переговорів щодо автомобілів, сталі, алюмінію та пиломатеріалів, а також інших важливих секторів напередодні запланованого перегляду угоди про вільну торгівлю USMCA наступного року.
США запровадили 50% тариф на весь імпорт сталі та алюмінію, за винятком імпорту з Великої Британії, а також на імпорт міді, разом з тарифами на імпорт автомобілів.
Канада, зі свого боку, запровадила 25% тарифи на американські сталь, алюміній та автомобілі, які поки що залишаться чинними.
Економісти попередили, що тарифи США на сталь та алюміній є «надзвичайно руйнівними» для Канади, оскільки вона є основним постачальником обох металів до США. Канадські компанії вже повідомили про скорочення та скасування контрактів в результаті.
Автомобільна промисловість також може бути вразливою, враховуючи, наскільки тісно переплетені всі три північноамериканські країни у виробництві автомобілів. Зазвичай автомобіль перетинає кордони між США, Канадою та Мексикою кілька разів, поки його збирають і готують до продажу.
Провінція Онтаріо, центр автомобільної промисловості в Канаді, вже повідомила про втрату 38 000 робочих місць за останні три місяці, більшість з яких були в промисловості.