Айріс Апфель, експертка з текстилю, дизайнерка інтер’єрів та знаменитість світу моди, відома своїм ексцентричним стилем, померла. Їй було 102 роки. Її смерть підтвердила комерційний агент Лорі Сейл, назвавши Апфель «надзвичайною».
Апфель, народжена 29 серпня 1921 року, славилася зухвалими, привабливими нарядами, поєднуючи високу моду з великими прикрасами. Зі своїми великими, круглими окулярами в чорній оправі, яскраво-червоною помадою та коротким білим волоссям, вона виділялася на кожному показі моди, який відвідувала. Її стиль став темою музейних експозицій та документального фільму «Айріс» режисера Альберта Мейслеса.
Я не красуня, і ніколи нею не буду, але це не важливо. У мене є щось набагато краще. У мене є стиль.
Айріс Апфель
Апфель знайшла славу в соціальних мережах у пізньому віці, зібравши майже 3 мільйони підписників в Instagram, де її профіль говорить: «Більше – краще, а менше – нудно”.
У TikTok вона залучила 215 000 підписників, мудро розмірковуючи про моду і стиль та рекламуючи свої нещодавні колаборації. «Бути стильною і бути модною – це дві абсолютно різні речі», – сказала вона в одному з відео TikTok. «Можна легко купити собі модний образ. Стиль, я думаю, живе у вашій ДНК. Він передбачає оригінальність і сміливість.»
Вона ніколи не виходила на пенсію, сказавши в інтерв’ю для Today: «Я думаю, що вихід на пенсію в будь-якому віці – це доля гірша за смерть. Те, що настала певна дата, не означає, що вам потрібно зупинятися.»
Айріс Апфель була не просто знаменитістю у світі моди, вона також була експерткою з текстилю та старовинних тканин. Разом зі своїм чоловіком Карлом вони володіли текстильною фабрикою Old World Weavers, яка спеціалізувалася на реставраційних роботах, зокрема для Білого дому за президентства шести різних президентів США.
Серед знаменитих клієнтів Апфель були Есте Лаудер та Грета Гарбо. Але справжня слава до Айріс прийшла у 2005 році, коли Інститут костюмів Метрополітен-музею мистецтва в Нью-Йорку організував виставку її стилю під назвою «Rara Avis», що з латини перекладається як «рідкісна пташка». Музей охарактеризував її стиль як «одночасно дотепний та яскраво своєрідний».
Айріс народилася в Нью-Йорку в єврейській родині. Її мати володіла бутиком, що, ймовірно, вплинуло на любов Айріс до моди. На схилі років Айріс Апфель продовжувала вражати. Вона з’являлася в рекламі таких брендів, як MAC Cosmetics та Kate Spade. Також вона розробила лінію аксесуарів та прикрас для Home Shopping Network, співпрацювала з H&M над колекцією одягу, прикрас та взуття яскравих кольорів, яка розпродалася за лічені хвилини. Окрім того, вона випустила лінію косметики з Ciaté London, колекцію окулярів з Zenni та співпрацювала з Ruggable над килимами.
В інтерв’ю AP у 2017 році в 95-річному віці вона назвала своїми улюбленими сучасними дизайнерами Ральфа Рюччі, Ізабель Толедо та Наїма Хана, але додала: «У мене вже так багато всього, що я не шукаю нічого нового».
На запитання про її поради щодо моди вона відповіла: «Кожен повинен знайти свій власний шлях. Я – велика прихильниця індивідуальності. Мені не подобаються тренди. Якщо ви дізнаєтеся, хто ви, як виглядаєте і що вам пасує, ви будете знати, що робити.»
Вона називала себе «випадковою іконою», що стало назвою її книги, виданої у 2018 році, наповненої її особистими речами та роздумами про стиль.
Шанування та повага до Айріс Апфель виражаються в багатьох речах, від ляльки Барбі в її образі до футболок, окулярів, творів мистецтва та ляльок. Чоловік Айріс помер у 2015 році. Дітей у них не було.